Badatelsky orientovaná výuka- biologie 2.A
Badatelsky orientované vyučování – BOV (inquiry based education)
Podle Škody, Doulíka (2009) a dalších autorů (Papáček, 2010), by mělo být potencionálním záměrem vzdělávání především porozumění hlavním zásadám, zákonům a pojmům. Ke splnění tohoto cíle je důležitá možnost aplikace získaných poznatků v běžném životě a s tím související rozvoj kompetencí, potřebných k metodám vědeckého zkoumání jevů a zákonitostí týkající se přírody (Petr, 2014). Termín „inquiry“ lze přeložit jako zkoumání, zjišťování či bádání (Stuchlíková, 2010).
V české literatuře se však častěji používá termín zachycující procesy, při nichž se odehrává, například kritické myšlení, projektová výuka či kooperativní myšlení. Tento směr vyučování se objevuje v druhé polovině 20. Století v USA. Do Evropy se dostává v 90. letech 20 století. Do České republiky ještě o několik let později (Papáček, 2010). BOV se zabývá ve svých textech několik českých autorů: Papáček (2010), Stuchlíková (2010), Ryplová (2011), Dostál (2013). Největší přínos BOV je dle Stuchlíkové (2010) očekáván v oblasti přírodních věd, protože badatelsky orientované činnosti mají pozitivní vliv na osvojení nových poznatků, ale i na pochopení povahy dějů a základní povahy vědy
BOV probíhá ve 2.A- biologie cvičení
1.hod. 19.9. Jak získat modré barvivo ze Spiruliny ( zelé řasy) ?
2.hod. 31.10. Tajemství podzimního listí
Materiály ke cvičení jsou pro žáky dostupné na google.drive
RNDr. Jarmila Čeperová









Soubory ke stažení
- spirulina-90e61.docx [DOCX, 576,48 KB]
- podzimni-listi-e25ab.docx [DOCX, 267,1 KB]