Distanční výuka - postřehy studentů

24. 6. 2020

Fotka – Martin Kuchař z kvinty v průběhu online konference o plazech

Distanční způsob výuky mi docela vyhovuje. Naučil mě, jak si efektivně rozdělit práci a mám i více prostoru pro své záliby. Platforma Google Classroom, kterou používáme ke vzájemné komunikaci s učiteli, se mi ve srovnání s e-mailem líbí mnohem víc. Můžu se podívat na přehled zadané práce. Zprávy v e-mailu je někdy jednoduché přehlédnout.

   Celkově se ale těším na návrat tradiční výuky, převážně kvůli osobnímu kontaktu s třídním kolektivem a učiteli. ...

Jan Bartoň, sekunda

          V posledních čtyřech měsících se naše školní docházka úplně změnila. Největší změna byla v množství používání moderních technologií. Například jsme místo klasických hodin ve třídě měli online hodiny v aplikaci ZOOM. Tento program je přehledný a nabízí dobrou kvalitu zvuku a obrazu.

   Na zadávání úkolů učitelé používali převážně Google Classroom. Velká změna oproti třídnímu mailu je v přehlednosti. Tato aplikace hezky ukazuje splněné a nedokončené úlohy a odevzdávání je mnohem rychlejší než psaní a posílání mailů učitelům.

   Tento způsob výuky mi celkem vyhovuje, jenom mám občas problém něco pochopit, pokud to není dobře vysvětleno v učebnici. Myslím si, že nás, studenty, to naučilo samostatnosti a plánování času. Hlavně mně vyhovovalo, že jsem se mohl více věnovat věcem, které mě baví. Například jsem začal každý den jezdit na kole do přírody, nebo jsem se naučil nové věci na počítači. Takže i když občas nestíhám, spíše mi vyhovuje tento způsob.

Martin Rada, tercie

    Hned na začátku karantény jsem se rozhodla, že si vyhradím dopoledne na školu a odpoledne na to, co mě baví. Ráda mám ve věcech systém a tohle mi přišlo jako nejlepší řešení.  Normálně vstanu brzy, takže mám na školu dost času, a proto většinou všechno stihnu do oběda. Občas se stane, že toho máme naráz víc. V tom případě to chce víc plánování, někdy i na pár dní dopředu. Ale jde to. 

    Osobně mi samostudium vyhovuje. Můžu si zvolit vlastní tempo a mnohdy se líp soustředím, a porozumím tak lépe látce. Postupem času mi ale čím dál více začíná chybět kontakt se spolužáky, což je plus normální výuky ve škole.  Kdyby se samostudium a běžná výuka skloubily dohromady, bylo by to naprosto perfektní! 

Matylda Střelcová, kvinta